Johanlw 0 Postad 25 Maj Kopplingen har rasat!! Är det någon som vet var kan kan hitta en ny? Måste man köpa ett komplett svänghjul med koppling? Sökt på en massa sidor utan att hitta. Hoppas att någon har en aning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 12 Postad 26 Maj Hej Är det drivskivan du menar? Förhoppningsvis sitter det en utbytbar drivskiva/ryckutjämnare på ditt svänghjul. Finns olika storlekar och utföranden av drivskivor och de har ett visst bultmönster (C/C avstånd) mellan skruvarna. Hittade din motor på internet men inte mycket tekniska data fanns på den sidan jag gick in på men hittade också en YD380 som hade ett svänghjul enligt standarden SAE 7.5 (7,5"). Kolla med t.ex. Rodahl Marin https://www.rodahl.se/drivskivor Där finns anvisningar om man mäter mm. Hör även med Transauto AB, Centerline Leemhuis Marinkonsult AB m.fl. Mvh Pär 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johanlw 0 Postad 26 Maj 1 timme sedan skrev Mercury_44XS: Hej! Tack för tipset! Får byta beteckning på problemet från koppling till drivskiva:-) Så nu mäter jag allt vad jag kan... 1 timme sedan skrev Mercury_44XS: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser