TrackerDanne 0 Postad 7 Mars Hej, jag chansar lite här om någon har koll på om det går att få tag på en del till min gamla fiskebåt. I höstas backade min kompis in i en brygga och delen inringad på bilden gick i 3 delar. Är det någon som vet vad delen heter och om det är på något sätt möjligt att få tag på en ny? Laga den lär vara svårt. Skrovet är en Tracker Pro Deep v16 från 1996. På förhand tack! //Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 054 Postad 7 Mars 7 minuter sedan skrev TrackerDanne: - - - Är det någon som vet vad delen heter och om det är på något sätt möjligt att få tag på en ny? Laga den lär vara svårt. Skrovet är en Tracker Pro Deep v16 från 1996. - - - Om du har någon i bekantskapskretsen som har en 3D-skrivare så är det enklast att göra en spegelvänd kopia av den som sitter på babordssidan. Att hitta specialdesignade reservdelar till en trettio år gammal båt blir nog svårt. Å skulle du hitta en begagnad del så har den varit utsatt för solljuset under trettio år och torde vara rätt spröd (så passa på att skriva ut en hörna även till babordssidan...). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TrackerDanne 0 Postad 10 Mars Ja du bekräftar mina misstankar. Det får bli till att skriva ut en i ABS så kanske den håller ett tag. Tack för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser