Nitro 2 Postad 15 Augusti , 2005 Äntligen har jag fått det nya flytetyget i sjön och därmed också fiskat. Makrill fanns i obegränsad mängd. Några godkända torkar råkade också ut för vår framfart utanför Måseskär. Det som förgyllde dagen var Pigghajen. Den var inte stor men kommer att bli en verklig delikatess som rökt eller grillad. Vi har ännu inte bestämt oss för vilket det kommer att bli. Den som tidigare inte stiftat bekantskap med Pigghaj kan åtmistonde här få se en bild av en flådd. Skitfiske på er/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Stefan Postad 17 Augusti , 2005 Hur gör man för att flå en pigghaj så snyggt?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 21 Augusti , 2005 Hej Stefan å &! Om jag gör rätt eller ej vet jag inte men så här gör jag. Jag öppnar fisken på buksidan och skär upp bakom huvudet. Sedan skär jag upp runt fenorna och slutligen tar jag hovtången och drar av skinnet./skitfiske på er/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser