gaffnike 0 Postad 16 Maj , 2024 Hat mot min fina dam pga hennes plastade härlighet undanbedes. Ek skrov som plastats för många år sedan, dock utan rutna bord. Idag har hon en temporär träpluggad bordsgenomföring. Jag har läst till mig hur igenplastningen ska ske, men... inte hittat om jag ska tänka annorlunda pga hennes "dubbelskrov", är det ens en tanke att låta träpluggen sitta kvar, fräsa ur den lite från utsidan och plasta? Annars är tanken (behöver hjälp mot slutet); - ta ur träpluggen, - göra iordning området genom att fräsa upp "koniskt" runt hålet på båda sidorna 1:12 där 1 är tjockleken på plasten för att skapa fästningsyta för glasfibern - rengöra med t-röd - från utsidan tejpa fast plast eller något som inte glasfibret och polyestern kan fastna på, en glatt yta, för att skapa en yta att plasta emot - börja på insidan med de minsta lapparna av glasfiber innerst och göra de större och större (hur många lager på insidan?!) - sedan göra samma sak på utsidan (typ 8 lager?) - slipa efter 8 lager? kanske dra på lite glasfiber till? slipa igen? - vadå spackel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser