Gå till innehåll
torsdag 28 augusti 2025
Magnum500

VP AQ170 bränsleproblem

Rekommendera Poster

Detta fanns i en tråd från 2019 och jag har samma problem, får ej fram bränsle till spridarmunstyckena på de 2 bakre. Första helt ok.  Bränsle i flottörhusen, flottörerna funkar fint, haft loss munstyckena för att se de släpper igenom (blåst igen och det är fritt flöde) , nya flottörhuspackningar (har även testat utan packningar få de nya har lite fler stanshål än de gamla, för att se om det påverkade, men icke. Har inte haft den membranhusen så blir nästa för att kolla dem. Motorn spann som en katt i höstas när jag gjorde konserveringen inför vintern som alla övriga vintrar. Kan nämna jag hade den hela förgasarbryggan nu i vår då jag bytte kyllimpa/krök, men har inte rört ngt gällande stag/inställningar eller annat som kunnat påverka. Även bytt bensinpump och den pumpar fram bensin så inget verkar vara knas den vägen, då som sagt flottörhusen får soppa.

Några idéer/tips tas gärna emot….., mina har tagit slut

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Kulorna i accelerationsmunstycket sitter troligen fast. Gör rent förgasarna och se till att alla kulor är lösa.

Ingemar

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Ingemar

De satt inte fast och flödade som skulle, men kom på en sak att de kanske inte orkade suga soppa då allt var tömt pga att jag haft allt demonterat, så tog loss dem igen och fyllde på soppa upp i kanalen, tryckte tillbaka munstyckena och så kom det så fint….. ibland det enkla men kanske inte det mest självklara….  Case closed !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...