Gäst Lanzar2 Postad 31 Juli , 2005 Jag har en Finnark 455r med en 20hk snurra på. Båten är rekommenderad för 20hk-40hk, och jag tänkte nu byta till en 40hk. Problemet ät att jag tycker att akterspegeln verkar mjuk. Den ger efter vid kraftiga gaspådrag och svajar när jag rycker i motorn. Är detta normalt eller behöver den förstärkas före motorbytet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar2 0 Postad 31 Juli , 2005 Jag har en Finnark 455r med en 20hk snurra på. Båten är rekommenderad för 20hk-40hk, och jag tänkte nu byta till en 40hk. Problemet ät att jag tycker att akterspegeln verkar mjuk. Den ger efter vid kraftiga gaspådrag och svajar när jag rycker i motorn. Är detta normalt eller behöver den förstärkas före motorbytet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 1 Augusti , 2005 Dessa äldre båtar oavsett märke. Hade dom flesta alldeles för svag akterspegel. Är nästan kutym att man får förstärka upp dom. Har gjort det på ett gäng äldre båtar. En akterspegel ska inte gå att rubba. Då är den riktig. Så du får lägga ner jobb att stärka den. Beror på hur den är konstruerad. Jag antingen plastar upp den. Förstärker med saltvattensbeständig aluminium på båda sidor ( om det går). Och som vanligt med marinplyfa bak. Rostfria bultar såklart med brickor och låsmuttrar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser