Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Jonkar

Bensintank. Windy27CC-83

Rekommendera Poster

Hejsan! Har en Windy27CC-83 där bensintanken börjat läcka. Har fått ur den och upptäckt flera små hål. Nu till min fråga? Vad väljer ni för matrial ni som råkat ut för detta och tips på var man kan få tag i en lämplig. Min är på 390 liter men blir ju inte lätt att hitta rätt mått längre. Förslag?..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen bra förklaring till varför gamla tankar börjar läcka men om du behöver köpa en ny så finns firmor som kan svetsa ihop en rostfri tank för dig. Då tar du med den gamla tanken eller gör en modell i papp.
Jag har använt Båtfixaren i Göteborg med det finns andra firmor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad fick du betala för din? Vi har företag i Västerås området som säkert kan fixa en ny! Tack för förslaget.😊👍

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en rostfri vattentank på 170liter med lite kluriga vinklar som krävde mycket arbetstid. Den kostade ca 20kSEK. Materialet var ca 1/3 av priset.

Om din tank blir mer kubisk men med dubbla volymen skulle man kunna uppskatta att det skulle gå åt 60% mer plåt men mindre arbete. Kanske 10ksek i plåt och 10ksek i arbete.

Men det bästa är att söka upp en firma som för att få ett pris. 
Resultat blev i alla fall väldigt bra och min vattentank hade också fungerat lika bra för bränsle. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra idé. Fick nyss förslag på ett företag i Västerås som kunde utföra jobbet. Men tack för förslagen...👍

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...