50sman 55 Postad 30 Juli , 2021 Har köpt en Askeladden 515 Invader. Den har 2 st självläns hål som mynnar ut precis ovanför vattenytan. Frågan är om jag kan plugga utloppen (på insidan) om vi är lite för tunga (läs 4 kraftiga fiskare med utrustning) om det visar sig att utlopp hamnar under vattenlinjen. Givetvis tas de bort när man är i hamn igen. Nyblrjarfråga - jag vet :). Teoretiskt borde det vara OK. Jag vill inte att durken skall bli blöt under fisket så jag är inte rädd för att båten skall sjunka. /T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 489 Postad 30 Juli , 2021 Antingen så sitter det en kran till varje utlopp eller så brukar det ingå som original en plugg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
50sman 55 Postad 31 Juli , 2021 OK. Tack. Jag skall kolla om det finns kranar annars så beställer jag sådana pluggar (om de går att hitta) /T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
50sman 55 Postad 31 Juli , 2021 Nu har jag varit i. Det finns ventiler/kranar som man kan stänga med. Är visst std på Askeladden Case closed. /T 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser