CeeJay 0 Postad 22 Juni , 2021 Undrar om någon kan ge något tips om felsökning. När jag vrider av tändningen så stannar inte motorn. Sist fick jag dra ut bensinslangen för att den skulle stanna. Jag gjorde rent kontakterna, 1 efter 1 bakom tändningen och risken är att någon annan sladd kan ha lossnat eller liknande. Det är av ett litet ormbo bakom där jag vet inte riktigt vad jag ska kolla efter. Är det någon som har tips på vilken sladd eller koppling man ska kontrollera eller färg på sladd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 500 Postad 22 Juni , 2021 Det finns lite olika konstruktion av tändsystem beroende på årsmodell, men i de flesta fall stoppar motorn då svart-gul ledning vid switchboxen eller i förekommande fall CDM- modulerna (ser ut som en tändspole) kopplas till jord. Med motorn avstängd kan du koppla bort gul-svart och kolla att denna kortsluts till batteri minus när tändningslåset sätts i "off-läge" eller om säkerhetsbrytaren aktiveras med tändningslåset i "on". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser