Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024

rotorp

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    302
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om rotorp

  • Placering
    Kommendör

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. ja det är ju redigt tåliga motorer dessa. Själv har vi erfarenhet av 21an i liten tappning och seg trivsam motor men tyst, det var den inte. Slamrar och låter en hel del, gammal konstruktion gör ju sitt till där. Som ovan nämner, kolla med båtgrannarna o lyssna på nån annans motor. Det är en bra fingervisning. Lycka till.
  2. Och som vanligt så fort något händer så är det samma jäkla gäng som gör en höna av en fjäder. Tror inte ett skit på att mg skulle vara för fylla på sjön, hålla företag bakom ryggen eller vad fasen ni nu kommer på i mörkret men jösses när ni får sitta o spy ut er skit både hit o dit o klappa varandra på ryggen i klubben för inbördes beundran. vad gör ni här då om det är sååå dåligt forum. Logga ut för gott så slipper ni den sovjetiska diktaturen härinne. så får vi andra ett bra mkt behagligare forum.
  3. Är du på riktigt eller spelar du bara sådär dum TS? Detta är väl en underbar plats att diskutera och framföra kritik angående den marina delen men du tål ju inte mothugg, konstruktiv kritik eller ens en enkel tillrätttavisning av moderatorn som för övrigt inte ens nämnt nåt angående kritiken du har mot båtbranschen utan att du måste gå till verbalt motangrepp och hitta på massa skitsnack och ren jäkla dynga.
  4. På denna frågan måste jag nog svara njaeeeeaaaeeee. Klockrent svar va... ASG Jag har bara bra erfarenheter av branschen men det har väl kanske lite med o göra hur man som konsument läser av företag/situatiomner mm. Jag menar att jag för egen del går mkt på magkänslan samt har väl en del erfarenhet i bagaget efter ett långt båtliv. Sedan kan jag mkt väl haft tur som inte drabbats av //Sune Hempulare\ som kan och vet allt. Oseriöst folk finns i alla branscher på alla platser, marint är inget undantag. Dock en sanning som jag har levt på är Låter det för bra för o vara sant så är det inte heller sant... Mina 5 cent.
  5. Naaah det räcker gott med en stång, det ser ut precis så som det ska göra så du behöver inte vara orolig. Jag har för mig om att man använder den andra sidan (den du saknar pinne i nu) när man har motgående propp typ högergående ist för vänster. Så där ser et ut allt som oftast när man tar bort kåpan speciellt om man inte rengör varje vinter.
  6. Offtopic Kan du inte ta din dialog med maxrelax i privata mail ist för o sunka ner denna tråden som du själv ville skulle handla om promillelagen?? Ontopic Hur har ni upplevt somamren med nykterhetskontroller? I min del av skärgården har jag inte ens sett tillstymmelsen till kontrollorgan elelr dyl för alkotest, sjösäkerhet eller nåt. Är det så i era vatten med?
  7. Jag har inte följt hela debatten angående 0,2-lagen men inte fasen är politikerna undantagna från lagen väl? Hörde att de skulle vara immuna mot den typ såsom med trängselskatten i sthlm.
  8. Har alla bauhaus denna prisfest på marina prylar? Nån som vet? Ska fasenimej åka förbi lokala handlarn imöra och kolla.
  9. Offtopic- Ja det är ju inte någon diskussion alls om ämnet i denna tråden. Mest mäta testosteron och slänga skit. Näää Jag tycker maxrelax gör helt rätt som städar såhär.
  10. Ja det har du faktist rätt i Anders. Juridik och byråkrati är väl kanske inte det smidigaste som finns. Man kanske skulle maila skattmasen för o se vad di säger.
  11. Fasen va enkelt. Då har man lärt sig flera saker idag då.
  12. Lugn o fin e jag allt. -) Nu halkar tråden iväg lite men intressant är det. Även i mina trakter finnes det både vit o grön diesel o den gröna är några öre billigare. Varför? Jag menar så att om det nu är som ovan sade att det är exakt samma diesel dock den ena färgad pga spårbarhet, borde då inte prislappen vara samma med då? Eller är det som nån sa att macken köper billig bunker o säljer dyrt till svennen? För att gå tillbaka till trådstarten, om jag då företagsmässigt bedriver uthyrningsverksamhet och hyr ut skeppet, torde man då inte kunna falla under de kriterier som skatteverket hra för subventioneringen? Ha en solig dag därute alla, det har jag.
  13. Så som jag tolkar det efter att ha läst dessa inlägg o bifohade filer så är det -yrkestrafik -endast skepp ( båt kan få dispens) -Registrerad på sjeppsregistret -finns ej diesel på sjömacken, tankbil el dyl erfodras Dock så fastnade jag på denna nnedan text saxat från länken ovan Innebär det en väg runt eller hur tolkar man texten? Skattefri försäljning av bränsle till skepp och flygplan ska av praktiska skäl även kunna ske till en mottagare som inte är godkänd som skattebefriad förbrukare
  14. Hej Jag var o kikade på en båt stor för kustskepparbehörighet. Den var enl säljaren registrerad i skeppsregistret och kunde köras på subventionerad sjödiesel men hur funkar det? Letat som fan på nätet, pratat både med sjöfartsverket och transportstyrelsen men ingen kan klargöra vad som gäller. Fick la tag i fel personer förstås. Om jag som ny ägare ska nyttja denna subvention, hur gör man då och vad gäller för att nyttja dito? //Micke
×
×
  • Skapa nytt...