Gå till innehåll
lördag 27 april 2024

Horizonblue

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    19
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Horizonblue

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. En entusiastisk Nordmand har skruet en flot hjemmeside sammen, med en masse stof for os som ikke kan få nok af Draco. www.flatsea.net I år er det i øvrigt 20 år siden at Draco blev slået konkurs. Skæringsdatoen var d. 11 september....
  2. Her i Danmark er det ikke bedre, regn og blæst, ak ak. Vi skriver snart juni, kom nu sommer....
  3. Hey Uanset hvilket motor-setup man har, er bogpropeller altid en fantastisk hjælp, i havnen. Selv med to motorer, er det ikke spild at have, tyckar jeg. Hvis man kender båten godt, kan man dog klare sig uden, i de fleste situationer, selvom man bare har en motor. Om du vil bytte til en motor, vil jeg foreslå en VP AQAD 41 med DP drev. De kan efterhånden købes for penge og har tilstrækkelig kraft til 2500'eren. Undgå de første modeller, da de ryger ganske meget under opstart. Der er tilsyneladende lidt trubbel med Volvo's D-serie, ellers ville en D4 være et oplagt valg, den har en nemmere størrelse for installation. Jeg er i gang med at TOTAL renovere en 2500 Flyfish. Jeg bevarer to motorer, men er lidt i tvivl om jeg skal vælge 4,3L V6 eller marinisere Mercedes OM606 motorer(3,0L 6 cyl række 24 ventiler 136 HK) http://www.horizonblue.dk/Draco projekt.htm
  4. Hej Erik Hvor stor effekt har din bogpropp og hvilken tunneldiameter? Per
  5. Hej Er der nogen som har spekuleret i at lægge en V8 motor i en Draco 1700? Jeg har selv overvejet at gøre det, men har en kammerat, som nu har gjort det i stedet. http://www.horizonblue.dk/draco_1700_v8.htm
  6. Hey Tillykke med båten, det er rart at få opfyldt sine drømme. Lyder som en spændende tur fra Österike. Med hensyn til at forlænge båden, så har jeg set forlængede både før, dog aldrig Draco. Jeg tror at det er vanskeligt at gøre, da bunden ikke er ret, heller ikke mod agter. Læg mærke til at når man ser båden fra siden, skråner den nedaf i hver side, der er nærmest en kile på hver side af båten. Hvis man saver båten over og forlænger den, får man et problem med den vinkel. Forestil dig at save en kile over og forlænge den, man kan ikke få linierne til at være rette. Desuden er klinkerne på siden heller ikke rette, når man forlænger skrovet, vil linierne på dem også volde problemer. Hvis du er meget opsat på at gøre det, skal det overvejes mere end en gang, da det er et større konstruktivt indgreb, og det er et kæmpe og sikkert irriterende arbejde, at lave det tilbage til det gamle igen, hvis der er et eller andet, som er utilfredsstillende. Dog mener jeg at de fleste både ikke kommer til at sejle dårligere af at blive forlænget, som oftest bedre. Selvom jeg ikke er bange for at kaste mig ud i store projekter (er i gang med at totalrenovere en 2500 Flyfish) så er en forlængning af skrovet ikke noget jeg går i gang med. Mvh Per
  7. Har også haft problemer med jpeg billeder, fik at vide af webmasteren at jeg kunne maile dem til ham, da der tilsyneladende er et skrap filter som ikke vil godkende alle billeder. Dog er det lykkedes for nogle af mine jpeg billeder at komme igennem.
  8. Hey Perfekt, det er rart når man finder en smutvej, i stedet for bare at punge et kæmpe beløb ud. Så er den snart klar til søsætning. Mvh Per
  9. Hey Så vidt jeg har forstået så er Dracos byggenumre mere eller mindre fortløbende, de 20 står for 20 fods skrov, men nummeret bagefter kan kun afkodes ved at kigge i Dracos produktionslister. De eksisterer stadig, Windy ejer dem. Jeg har selv fået oplyst hvornår min egen Suntop er produceret, leveret og med hvilken motor-installation, ved at skrive til Windy. Mvh Per
  10. Hey Jeg tror at den mest ekonomiske motorinstallation hvis man tænker båda brænsle og indkøbspris, er et stk Volvo Penta 41 dieselmotor med 200 hk. En begagnad motor kan købes til en overkommelig pris. Båden bliver ikke nogen raket, men omkring 30 knob på gps burde den kunne sejle, hvis der ikke er for mange personer i båten De helt nye dieselmotorer er lidt mere ekonomiske med brænslet och yder flere hk, men er meget dyre. Når man snakker ekonomi, er det stort set altid kun single motor installation der kan komme på tale. Mvh Per
  11. Hej Jeg har problemer med at lasta op bilder på min sjøbod. Ved nogle af bilderne bliver der bara et rødt X hvor bilden skulle være. Andre funker helt fint. Har prøvet at ændre størrelse og format på de bilder som inte funker, men det hjælper intet. Nogen ide om hvad der er fejl. Mvh Per
  12. Hej Min pappa har haft en 1700 for en del år siden, men hvad stolene målte har jeg ingen anelse om. Der er kun et at gøre, find ud af hvilke modeller der kan leveres, noter målene og gå ud i båden og prøv at forestille dig hvordan det vil se ud. Husk at når stolene er trukket ud, skal de gå fra sæderne på hver side af motorkassen og hen til instrumentbrættet. Mvh Per
  13. Om jeg skulle lukke et eller to huller i agterspejlet, ville jeg starte med at få fat i noget træ der har samme tykkelse som det originale. Oftest er agterspejlet forstærket med to meget tykke plader, med et lag glasfiber(plast) imellem. Jeg ville lave en plade i samme størrelse som hullet, og en plade som er 4-5 cm større på alle sider. Disse plader skrues og plastes sammen. Derefter ville jeg fræse indvendig i agterspejlet så de sammenplastede plader kan skubbes ind i hullet til den rette dybde. Derefter kan pladen skrues fast, skruerne igennem pladen som er 4-5 cm større og ind i det originale træ. Til sidst fibres(plastes) både indvendig og udvendig. Jeg har selv overvejet om jeg skulle bytte om til en motor, men tycker at det er lite cool med två motorer, så dem beholder jeg, selvom det er mere ekonomisk med bare en motor. Skitse:
  14. Korrekt! Der har været lidt stille her på sitet over sommeren. Al begyndelse er svær, dracoklubben er jo ret ny. Men jeg håber bestemt på at Dracoklubben bliver mindst lige så aktiv som Coronet clubben(coronet.nu). Der skal være Coronet træf inden længe, hvor en af designerne af bådene kommer og holder foredrag. Det må jo være fantastisk for Coronet fans at opleve hvad der for dem er en levende legende Tænk sig om vi kunne få noget lignende på benene. Selvom Kåre Drangsholt desværre ikke er mere, må der være nogle af hans ansatte som kunne komme og berette om de glade dage, måske hans viv Vibeke, om hun stadig lever. For at vores klub skal blive mere aktiv, må vi nok reklamere mere, det var et rent tilfælde at jeg fandt dette site. Når engang Dracoklubben får sin egen hjemmeside med forum og meget andet, vil der også sikkert blive mere liv, folk vil tjekke ind ofte for at se om der er noget nyt. På dette site er der mange ting, som intet har med Draco at gøre, det forstyrrer og tager fokus væk. Jeg har selv Draco i hovedet næsten 24 timer i døgnet. Min Draco 2500 Flyfish skal renoveres fra A-Z. Jeg er ved at skifte bundrammen, den var rådden og det er et stort projekt at skifte den, det er ikke nok med en renovering, ALT skal fjernes og bygges op på nyt. Derefter skal alt aptering i kahytten fornyes. Kæmpe projekt, men det er med største fornøjelse at jeg arbejder på båden. Under min sjöbod er der billeder.
  15. Hej På min hjemmeside har jeg skrevet lidt om Draco og fundet billeder af de forskellige modeller. http://www.horizonblue.dk/Draco.htm Kig ind og fortæl gerne om jeg har skrevet noget forkert. Mvh Per
×
×
  • Skapa nytt...