-
Innehålls Antal
94 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av errol
-
Jahaja då är det bara att gå till boatlife.se istället om man vill ha något kul i vintermörkret.
-
Jag brukar sandblästra bort sika om jag fått på händerna.
-
Jag provade en propulse i somras och jag blev grymt besviken. Jag har en bayliner 2855 med omc 5,7. När jag fick motorn att komma upp i rätt varvtal så hade jag tappat ca 6 knop. Vilket betyder att jag fick gå på max varv (nästan) för att hålla den i plan. Att jag fick mer vibrationer än med original propellern. (Som var ordentligt skadad) Jag har däremot en kompis som har en mindre båt med samma motor, han är mycket nöjd med sin propulse.
-
Där slösar man väl inte pengar. Jag ser det som att investera.
-
Jo det är inga problem att CE märka i efterhand. Inte för att jag har gjort det men har kollat lite i ämnet. Känns lite surt att beatala ca 15000kr för en liten blå skylt.
-
Det enda jag har hittat som är bra där är väl bärkassarna.
-
Ok tack för tipset. Borde man inte kunna köra motorn utan termostat för att vara säker på att det är öppet?
-
Hej jag undrar hur man gör för att få glykol i en omc motor som har impellern i drevet. Drevet ska jag plocka bort efter jag har konserverat motorn. Tacksam för tips.
-
Jag har inte varit med om det i båtvärlden. Men i MC världen. Då var det ramlagren som hade gått.
-
CE spelar ingen roll. Jag har importerat själv och kör utan CE.
-
Du kanske ska skriva vad det är för motor du har.. Finns nog reservdelar till det mesta.
-
Någon som har något tips om vad jag ska göra för att komma upp i högre varv? Jag har nyss rengjort förgasaren och bytt stift.
-
Hej jag har en bayliner 2855-89 med en omc 5,7. Hur mycket ska den varva som mest. Jag kommer upp till ca 4000 varv och då går det ca 27 knop enligt gps. Borde det inte gå att komma upp till ca 4500 varv. Jag har original propeller 15*17.
-
Hej Jag skulle behöva byta bälgarna på mitt omc drev. Sitter på en Bayliner 2855 -89 Måste jag ta ner hela drevet för att göra detta eller finns det något enkelt sätt att komma åt dom. Om jag måste ner med drevet, är det något särskillt jag ska tänka på då eller är det bara att lossa på dom 6 bultarna och dra ut drevet? Om man inte byter dom vad kan hända? Har hört skräckexempel om att båten kan sjunka. Stämmer det?
-
Någon som vet av nån åkare som kan tänka sig att transportera en Bayliner 2855 som står på trailer från Göteborg till Piteå. Båten kommer til Gtb 28 maj.
-
Hej jag har precis beställt en bayliner 2850 -89 från USA med en OMC 5,7 Båten har ej varit i sjön på 2 år och bara startad ett par gånger under denna tid. Vad tycker ni att jag ska göra med motor och drev när jag får hem båten?
