Gå till innehåll
torsdag 13 november 2025

Janne1

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    356
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Janne1 senast vann den dag 7 December 2018

Janne1 hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

44 Expert

Om Janne1

  • Placering
    Kommendör

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Har du körkort som behövs så kunde man i alla fall förr vara följe bil själv.
  2. Kolla med dessa https://www.snickarbolaget.se/
  3. Ok, men i mitt system så fungerar det mycket bra. Var luften tar vägen vet jag ej men det kan kanske vara att gummit inte är 100% tätt. Siffran på 10% kommer från en tillverkare av exp.kärl.
  4. Har du kollat trycket i blåsan? Det försvinner ca 10% om året.
  5. Se bara till att systemet inte är trycksatt när ni fyller på luft, stäng av pumpen, öppna en kran och sedan fyll på luft.
  6. Om jag förstår dig rätt så är det inte bättre att göra nya hål i den gamla ramen där skruvhålen är i det nya kylskåpet.
  7. Jag tycker den fungerar lika bra som förut
  8. Hej Jag tog kabel S1 på varvtalsrelät och la den över ett vanligt relä (får plats i den svarta boxen), sedan styr jag relät med en knapp på instrumentpanelen
  9. Hej Jag tog kabel S1 på varvtalsrelät och la den över ett vanligt relä (får plats i den svarta boxen), sedan styr jag relät med en knapp på instrumentpanelen
  10. Hej igen, nu har jag vad jag tror kopplat rätt. Om det är någon kunnig som orkar granska mitt hemmagjorda elschema så hade jag varit tacksam😊. Jag har uteslutit att rita in säkringar och brytare för att få lite mer överblick.
  11. Ännu en gång stort tack😊
  12. Hej Ytterliggare en fråga angående smartshunt, varför kan jag ej lägga in stratbatteriets minus på förbrukarbankens minus? Detta hade undelättat vid installationen av shunten.
  13. Jag är nog med, tack för utförligt svar.😊
  14. Hej Ingemar Jag är med på att minus på bog, start och förbrukare får ligga på shunten men kanske en dum fråga men minusen som går till startbatteriet, den får ligga kvar på minus förbrukare till minus startbatteri?
  15. Hittade denna texten på nätet och då borde det räcka med en shunt på 500A För dieselmotorer behöver du: 250-400 ampere för en 4-cylindrig motor. 400 till 500 ampere för en 6-cylindrig motor. 500 till 700 ampere för en 8-cylindrig motor.
×
×
  • Skapa nytt...