Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

prytz

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    43
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

10 Trovärdig

Om prytz

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Är det vanlig brytarlös eftermarknad så är det samma som med brytare dvs 10 grader ÖD
  2. Har du digital fördelare så fins det vilka grader den ska stå på deras hemsida, du måste välja rätt tändkurva oxå.
  3. Hej alla Vad skall man använda för utrustning för att få motordatan till min Garmin 820sx?
  4. Jag är ju en van mekaniker, men har aldrig skruvat diesel motorer förut. Men i vår blir det en helservice på motorn så jag vet att den är helt ok . kan tillägga att jag köpte den i somras så jag har inte servat den än. jag kommer spola motorn och se om det kommer nått gojs, men hoppas jag slipper renovera värmeväxlaren. vad jag kan se på bilderna så är det bara att löda nya rör om dom ärjat sönder, klart på en eftermiddga
  5. kanske borde montera ett större expansionskärl .
  6. som du säger så trycker det bara ut när man fyller upp till max, för att sedan ligga kvar på min. det minskar lixom inte under min. Varm gången kan kanske bero på slak rem, insåg just att sjövattenpumpen drivs av remmen. en slirande rem klarar ju som bekant sällan högre varv.
  7. Hejsan alla ! Jag är inte så insatt i diesel motorer ÄN, så jag frågar er. Jag har en Kad43 med mystisk åkomma! Om jag kör i max 12 knop så är allt okej, men om jag kör över 12 knop försvinner det kylvatten någonstans! Alltså man ser att vattnet sjunker i expansions kärlet ner till strax under min, men sen försvinner inget mer vatten !? vatten nivån sjunker inte under hela sommaren sen. jag har provat att fylla upp till max, men efter 1 Nm så är det nere på under min igen? och mer försvinner inte. något magiskt förslag ?? Nästa åkomma är att om jag ligger i 20 knop börjar motorn gå varm efter ca 1 min. men inte i 18 knop eller mindre!?
  8. Hej Någon som vet om man kan bygga om ett 280 drev till duopropp ?
  9. du kan inte ställa tomgången med blandskruven! Man ställer tomgången med tomgångsskruven dvs skruven som sitter på spjällaxeln, balndskruven ställer man luftnbränsle blandningen, lågfartsmunstycket ställer man så motorn får rätt lågfartsblandning.
  10. Ni kan killgissa hur mycket ni vill, för Volvo Penta har lämnat korrekt information. lågfartmunstycket skall ha en O-ring och dras i bott för att sedan öppnas. bevisligen går inte min motor och två andra motorer om man drar dom i bott. så nu kan vi låsa tråden.
  11. Nu visar det ioför sig bara tomgångsskruven och blandskruven INTE tomgångsmunstycket. Fast det viste du väl redan
×
×
  • Skapa nytt...