Hej.
Det sitter en yttre och en inre tätning i fettpackboxen. Om vatten tränger igenom är båda dessa dåliga och bör bytas. Använd ett bra vattenfast fett så klarar du förmodligen resten av säsongen men var uppmärksam, vrid smörjkoppen lite både före och efter färd. Kan tänka mig att man kan ta bort fettpackboxen i sjön om man kan täta utifrån runt propelleraxeln men vet inte om det är att rekomendera, det går ju åt dykare för ett sådant försök. Bättre att vänta tills båten är på land. Har själv bytt smörjkoppen mot slangnippel och en oljebehållare som fylls med 80-90 olja, detta har funkat bra under flera år nu och känns tryggare då det bara är att kolla så det finns olja i behållaren i stället för osäkerheten om man skruvat i tillräckligt med fett, som dessutom om det trycks ut i hyllsan förstör vattensmorda cutlesslager om man har sådant, vilket dom flesta har.
Tjallerik