Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
V500

Flipper 717c ankarbox och plats för fendert

Rekommendera Poster

Hej

 

Köpte i höstas en Flipper 717C efter att en längre tid sökt ett lämpligt exemplar.

Hann inte nauta så mycket på skön i fjol, men märkte några saker som jagtänkte åtgårda under vintern.

1. Ankarboxens lucka på badbryggan hålls inte öppen. Och den verkar aldrig ha haft en mekanism som håller den uppe. Har ni någon lösning på hur man får den att hållas uppe?

2. Har någon installerat solpaneler på taket?

3. Var har ni fendertar placerade, jag tycker det skymmer för mycket att ha dem fram isynnerhet när det är 3st per sida. Tänkte lägga 1 st per sida fram men sadan försöka fäste 4till på taket eller i aktern

 

Hur har ni löst det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Köpte i höstas en Flipper 717C efter att en längre tid sökt ett lämpligt exemplar.

Hann inte nauta så mycket på skön i fjol, men märkte några saker som jagtänkte åtgårda under vintern.

1. Ankarboxens lucka på badbryggan hålls inte öppen. Och den verkar aldrig ha haft en mekanism som håller den uppe. Har ni någon lösning på hur man får den att hållas uppe?

2. Har någon installerat solpaneler på taket?

3. Var har ni fendertar placerade, jag tycker det skymmer för mycket att ha dem fram isynnerhet när det är 3st per sida. Tänkte lägga 1 st per sida fram men sadan försöka fäste 4till på taket eller i aktern

 

Hur har ni löst det.

 

På din båt är det möjligt att montera fendertkorgar i aktern, jag har två st dubbelkorgar av den sort som

finns här:

 http://www.boatstuff.se/inredning-dack/fenderhallare.html

I beskrivningen sägs att de kan monteras på olika pulpitrör, men det går alldeles utmärkt att montera dem 

direkt mot skrovet och så hade jag dem på min förra båt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...