Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Lunkan40

vp 151 går ojämt ibland

Rekommendera Poster


Har en VP 151 startar hur lätt som helst. Ena stund går den kanon sen kan den lägga av. Och sedan srata igen. Tomgång går jämt. Puttrar jag fram på tomgång kan gå jämt och sedan misstända ibland.

Fanns soppa kvar sedan förra sommaren. Har tankat upp den i år.

 

Förslag??

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

byt bränslefilter och en flaska K-sprit i tanken - låg dos så inte motorn blir beroende.

 

RC

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hadde samma problem .bytte bränslepumpen men den strulade fortfarande.men efter rengöring av båda förgasarna har den gått som klocka .obs byt bränsle filter också

 

 

Senast ändrad av snok | 27 juni 2007 | 23:13

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har nu byttt bränslefilter och hällt i k-sprit.

Gick mycket jämnare. Körde i march fart sedan körde jag full gas, helt plötsligt tvärdör den. Efter en kort stund startar den igen. Går jämt litar inte riktigt på den. Några nya förslag??

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Lunkan,

Om allt annat ar kollat och checkat, sa skulle du kunna ha rakat ut for vapor lock, dvs bensinen forangas i forgasaren (anglas) innan den ska det. Vanligt problem pa Volvos raka sexor, da forgasarna helt enkelt blir for varma (finns en ny isloreande packning som fixar detta). MEN, detta leder oftast endast till problem att starta en varm motor som statt ett tag.

 

Sa, min gissning ar att du:

fortfarande har skit i branslesystemet

felinstallda forgasare

lacka nagonstans

 

Dina Solex ar ganska/mycket latta att jobba med (okomplicerade/fa delar) och det kan vara val vart tiden att ta isar dem och stoppa i nya packningar.

 

Se bara till att ordentligt dra at bransleledningen (med NYA packningar) sa du inte riskerar en boom...

 

Jag skrev forra aret en ett litet inlagg om just Solex (efter mina problem som holl pa att gora mig galen...). Sok efter Solex sa kommer det upp, annars sa ar lanken har:

 

 

 

 

Senast ändrad av Wellcraft19 | 15 juli 2007 | 21:39

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...