winzhangout 3 Postad 13 Augusti , 2019 Hej alla proffs! Har en TG5000 med en Suzuki DF70 från 2003 ( 13 splines eller vad det heter propeller inte 15 som senare modellen ). Den planar på ca 6sek " utan trimplan" vilket jag tror är snabbare än vad jag läst om den "får för mig att det beror på att den är för motorn är för lågt" men max 27knop med en 17 propeller inte 30 knop som den både enligt TG själva och båttidningar skall ge med den motorn och då med ca 5800 varv fullgas och motorn verkligen max uttrimmat, precis innan där den suger luft, knappt styrförmåga alls känns det som ( Bränsleförbrukning ca 25l/h enligt mina lowrance flödesmätare, vilket känns väldigt mycket för den motorn ). Jag får för mig att motorn är för lågt ställd men jag kan ha fel bifogar en video. En annan sak med motorn fullt uttrimmad i hamn är det precis att skeddan lämnar vattnet, går man i båten åker den ner under. Jag har förövrigt köpt Bobs hydrauliska jackplate för att kunna få upp motorn 15cm till för att slippa borra nya hål som jag tänkt sätta dit i vinter om den sitter för lågt monterad? Orsaken är att motorn redan sitter nästan max monterad på näst översta hålen. Bifogade videon i ca 25 knop med en hel del uttrimmad motor: https://www.youtube.com/watch?v=uipUTLPyb8U Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser