Gäst Erik Postad 20 Maj , 2005 Hej, Är det någon som vet vad det är för skillnad på en Yamarin 5010 och en 5010S? Har försökt att hitta info på hemsidan deras men utan framgång. Är det någon som har erfarenheter av denna båt i övrigt...? Funderar på att skaffa en med en 60hk 4taktare på. Tackar på förhand. Mvh Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 603 Postad 20 Maj , 2005 Har för mig att 5010S har en lite mer ombonad främre del och en svängd toft från fören och in på SB-sidan och 5010 har en mer öppen med mer durkyta, bla lämplig vid fiske. 5010 påminner väldigt mycket om den Yamarin 490 som jag har. En mycket fin båt som passar bra med en 60 hästare. Själv har jag en 50'a på min och den är lite i minsta laget men var den största 4-taktare jag kunde få när jag köpte den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 20 Maj , 2005 Hej, Gå till hemsidan. http://www.yamarin.com/index.cfm?ChangeSetNow=4 Kolla på 5010/5010S Bilden längst ner visar två båtar: Den till vänster är 5010S och den har L-formad sittplats i fören och en liten dörr i aktern ut till badbryggan. Den är även lite mer anpassad för samvaro i båten med bl a klaffbord i fören där man kan dricka kaffe osv. Den till höger är följdaktligen 5010 och har rak sittplats längst i fören och ingen dörr ut till badbrygga. Pulpeten är lika på bägge. Durkytan blir lite mindre på 5010S eftersom den har L-soffan i fören som stjäl golvyta. Därför kan 5010 vara mer lämpad för fiske då man har lite mer durkyta att röra sig på. En nackdel med 5010S är den öppningsbara dörren i aktern om man vill sitta tre personer på aktersoffan för då får den personen längst till vänster inget ryggstöd (men man kan trycka ditt en kudde förstås). Jag har en Yamarin 5820 själv med en sådan dörr och jag använder en Yosben Extra WP båtdyna som jag trycker in i dörröppningen som ryggdyna om nån vill sitta där och luta ryggen mot. http://www.sjoben.com/StartSvensk.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser