Gå till innehåll
tisdag 13 maj 2025
jannelu

Koppla in dubbla displayer till Raytheon st5000

Rekommendera Poster

Jag har en Raytheon st5000 + autopilot inkopplad i min båt.

Jag ska skaffa en till display som jag tänker montera på flybridge, jag använder Gps:en som jag har i styrhytten även på flybridge genom att flytta den vid behov, det finns naturligtvis en extra hållare till den på fb.

Nu till min fråga, hur kopplar jag in den så att jag även kan använda gps:en på flybridge till att navigera via waypoints med min ap?

Måste jag skaffa en till gps eller skulle det funka genom att enbart koppla in den extra displayen via seatalk, jag måste ju på något sätt ansluta nmea183 till den extra displayen eller måste  jag navigera via min gps i styrhytten som är kopplad till autopilotens huvuddisplay?

Går det att ansluta nmea183 även till den extra displayen från gps:en på fb?

Det är lite krångligt att förklara men kanske någon har en liknande setup och som vet hur man gör på bästa sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får dra upp seatalk till den nya displayen och nmea till plottern om du inte kör raymarine på den också för då tar du seatalk till den också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får dra upp seatalk till den nya displayen och nmea till plottern om du inte kör raymarine på den också för då tar du seatalk till den också.

Ja, jag är med på att dra seatalk från styrhytten till den nya displayen men frågan är om jag även ska koppla in nmea från gps:en på fb till den nya displayen eller om jag bara kan använda den från styrhytten och kan jag isåfall bara köra med gps på fb?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag är med på att dra seatalk från styrhytten till den nya displayen men frågan är om jag även ska koppla in nmea från gps:en på fb till den nya displayen eller om jag bara kan använda den från styrhytten och kan jag isåfall bara köra med gps på fb?

Dra med en nmea nerifrån när du drar seatalk man bör använda nmea in på displayen där kompassen är kopplad och koppla tillsammans med kabel till plotterplatsen nere

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...