Gå till innehåll
lördag 09 augusti 2025
oceanis

Bra jackor till oslagbart pris

Rekommendera Poster

Har sedan länge två Musto ställ ett MPX och ett HPX ställ med en "smock" dvs jackan som är som en anorak med muddar och halskrage av neopren. Två mycket bra ställ.

I höstas hittade jag en länk från UllaredsLantmän med bla outlet på yrkeskläder, underställ och regnställ och allt annat.

Det jag såg att dom hade var HH Wolfsburg jackor förvisso inte i de traditionella seglarjack färgerna men till ett outstandingpris. Jackorna som jag sett i Norge tidigare för mellan 5000-6000 kronor kostade 600 kronor.

Själv passade jag på att köpa en kort jacka, ungefär i längd som en smock och en lite längre som dom kallar parkas men som är som en vanlig standard seglarjacka i längd. Jag har använt den korta jackan väldigt mycket under hösten då jag seglar året runt när tid ges eftersom jag har båten i vattnet hela tiden.

Under decemberstormen URD innan jul i Skåne så fick jackan bekänna färg under ett helt dygn då jag med andra kämpade med att säkra båtarna och förtöja om mest hela dagen och natten. Den läckte aldrig igenom och jag höll mig torr hela tiden. Absolut minst lika bra eller bättre än min MPX jacka.

Jackorna finns med och utan avtagbart foder, själv tog jag utan eftersom jag brukar ha tröjor istället.

Kan verkligen rekommendera dessa jackor för er som vill ha en bra jacka och kan acceptera en gul jacka. Det finns inga jackor med den kvalitén för det priset någon annanstans.

http://www.ullaredlantman.se/varselklader/jackor/varselparkas-helly-hansen-wolfsburg.html

http://www.ullaredlantman.se/varselklader/jackor/varseljacka-helly-hansen-wolfsburg.html

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...