edan 0 Postad 12 Maj , 2005 NÄr jag har startat motorn går han perfekt men med fullgas och växel i går han bara i 10sek för att sedan dö men när jag lägger i friläge så går han på tomgång och det kan han göra hur länge som helst väntar jag lite så går det ge lite gas med växel i.Jag har bytt stift kollat all slangar kollat pumpen det sprutar fint om man tar bort bensinslangen till förgasaren. mercury 30 års00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Zoran Postad 12 Maj , 2005 Kolla luftningen till tanken. Har du en lös tank, så är vanligtvis luftningen i tanklocket. Dessa luftningshål kan vara igentäppta. Ett sätt att kolla är att du testar att ge fullgas med växel i, med tanklocket borttaget. (OBS, var försiktig så att det inte skvalpar ut) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
edan 0 Postad 12 Maj , 2005 jag har provat med tanklocket uppe :-( har även pumpat fram bensin med blåsan när jag kör men icke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Glastron 0 Postad 12 Maj , 2005 Testat att göra rent förgasarna. Jag hade samma problem med min, då var det fullt med skit i förgasarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
edan 0 Postad 12 Maj , 2005 okej ska testa det. mer tips tack :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 13 Maj , 2005 Hm kanske långsökt, men det kanske är fel på blåsan? att kulan fastnar i vägen. hur snart efter att motorn har dött kan du starta den igen ? är det ngn bensin i bensinfiltret när motorn har dött? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 13 Maj , 2005 Ta en ny titt på pumpen. Är membranet skadat kan det hända att det fungerar på låga varv men hänger inte med på högre varvtal. Sitter det något bränslefilter på motorn? Prova med en annan tank och slang om du har möjlighet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst The_Rock Postad 13 Maj , 2005 Jag hade ett liknande problem med min motor. Testa att ta bort kåpan och se vad som händer, min motor gick fin fint då och det visade sig att motorn tog tjuvluft vid förgasarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
edan 0 Postad 13 Maj , 2005 HEJ Jag hittade små svarta flagor i botten på förgasaren under flottören. Jag var ute och gasade skiten ur murklan i minst 5min verkar funka bra!!! Tack ska ni ha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Glastron 0 Postad 14 Maj , 2005 Kul.. Inför varje sjösättning bör man göra rent förgasarna.. Då blir det roligare när man sjösatt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser