Minona 2 Postad 24 Augusti , 2016 Hej! Förra säsongen så lossnade avgasröret på båten, detta var endast en metallrörsböj som var intryckt i en genomföring i aktern. Nu är det dags att sätta in en ny böj som i ska vara i rostfritt, men jag undrar ifall någon här vet något lim eller fogmassa som man kan kleta på runt röret som ska in i genomföringen som härdar under vatten. Har letat runt på forumet och sökt på nätet. Har Biltema i närheten så ifall någon har erfarenheter från något ur deras sortiment så uppskattas det. Genomföringen är alltså i rostfritt och röret som ska tryckas i är även i rostfritt så det behövs ju något som fungerar tillsammans med detta. Tacksam för snabb hjälp så jag kan köra ut med båten i helgen utan att halva stan vaknar av oljudet =) ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 24 Augusti , 2016 hur varmt blir det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 26 Augusti , 2016 TS kanske inte vet? Men min tro är att även om avgaser är varma, mycket varma, så kyls avgaserna av vatten. Det blir inte så varmt, jag håller handen i vattnet från motorn utan att bränna mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 26 Augusti , 2016 Det finns flera limtyper, i stort sätt alla 2-komp, msp mfl. som fungerar under vatten. Det mest lasttåliga i undervattenmiljö av 2-komp är mma, metylmetaakrylat. Finns nån variant på biltema fast dessa har jag ingen erfarenhet av. Trögflytande msp fungerar säkert åxå i detta fallet isf. Den typen används bla när rostfria beslag, fästen mm. limmas i simbassängeŕ vid rep. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser