Gå till innehåll
söndag 05 oktober 2025
materik

Drevlyften hakar inte i nerfällt läge - 280 drev

Rekommendera Poster

Hej, jag har ett jättejobbigt problem med mitt 280 drev. Det hakar inte fast riktigt i nerfällt läge. Så när jag ska backa lyfts det upp och jag får ingen backverkan, det hänger liksom löst. Ibland hakar det fast så det är inte alltid det knasar, men jag ser inget samband varför. Tilten verkar annars fungera som den ska, det går att hissa upp och ner drevet och tiltlampan släcks när det påstås vara max nerfällt. Väldigt jobbigt... någon som kan hjälpa mig ? Mvh Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gissa på att låsningen är igengrodd med alger å sket. Hissa upp drevet och borsta rent så att allt löper lätt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jonas

jag har haft samma problem som du beskriver. Det var då hakarna som håller fast drevet som var problemet. när man tittar på dom ser dom hela ut men om du köper en renoveringssats till backen på ditt drev och jämför så blir skillnaden markant. jag skulle satsa på renovering.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Björn

Mitt drev måste motorn vara igång för att man ska kunna låsa det. man kan köra det upp o ner när den är avstängd men inte låsa. kanske inte hjälpte dig ett skit. Men det tog mig ett tag att begripa det. trodde att det var glapp nånstans. kanske bara jag som är dum...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst steve

Materik. Kolla osså att fjädern e tillräkligt stark

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för alla svar. Ska försöka kolla lite nu i helgen, det jobbiga är ju att båten ligger i sjön...i värsta fall får man försöka ta upp den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...