Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

materik

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    74
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om materik

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Glömde skriva det, har uppdaterat. Bor i Stockholm.
  2. Hej, är en trevlig kille med stort båtintresse men som tyvärr är utan båt för tillfället. Främst vana av motorbåt men intresserad av allt. Behöver du kanske hjälp med upptagning, vinterförvaring osv ? Skicka mig ett meddelande. Jag finns i Stockholm. Mvh Mattias
  3. Hej Har ingen egen erfarenhet av dessa värmare men manualer pdf:er hittar du här: http://www.keatrade.se/sv-SE Kanske kan det ge nån klarhet / Mattias
  4. Hej Ett alternativ till sjöjeepar och en annan typ av båt är Boghammar Magnum. Tex 32 Range Cruiser eller Magnum 34 och 35. Kanske också ta en titt på djurgardsvarvet.se för inspiration, där säljs även mindre båtar av typen arbets- eller transport-båt. Capo med vattenjet kanske men det spränger nog budgeten. Lycka till !
  5. Yamarin har ju modellerna 7400, 7440, 74c. Kanske inte rymmer 4 vuxna. Flipper 717s, 717c eller den lite ovanligare Flipper 740. Den redan föreslagna Askeladden 705 Voyager som känns mer modern. Mvh Mattias
  6. Hej Finns många som pysslar med motoroptimeringar på olika sätt, några redan nämnda. Här är en till länk till ämnet: http://www.motoroptimering.se/i/marinoptimering-anvand-mer-av-kapaciteten-i-din-bat.html / Mattias
  7. Oj det här spårade visst ur Aktuellt ämne som sagt och mycket att säga om det, men lite trist att det blir pajkastning 7-9 knops gräns som är vanligt är en besvärlig gräns för många båtar för det är där som det börjar ta emot. Samtidigt vore 5 knop för lågt i många fall och 15 knop för fort. Amerikanska båtar "verkar" generellt ha en mer markant planingströskel, dom gräver ner sig mer i aktern och går rätt illa i just dessa farter med fören pekandes rakt upp (även om det säkert inte känns så för den som kör).
  8. Ja hur kör vi på sjön och hur mycket vett har vi egentligen ?! Som ännu en artikel påpekar, skaffa lite kunskap, vett och se till att ha koll bakom båten också. http://www.anpdm.com/article/48455D4175404B5F457343455943/11396256/1509836 trevlig båtsommar
  9. Hej ! Kanske kan följande hjälpa http://www.varmedoktorn.com/_filebank/download.asp?file=/_filebank/Handbok-Ardic-miniMax.pdf http://www.varmedoktorn.com/_filebank/download.asp?file=/_filebank/Ardic-minimax.pdf / Mattias
  10. Hej Tolkar det som att du bara har en sk utkastare / rör direkt från pumpen, alltså ingen kran. Känns lite bakvänt att försöka reglera strömmen när du kan köpa en kran och reglera vattnet ? Tex Hjertmans 4717-2 Pentrykran med inbyggd el-brytare, vit Ja om det är möjligt att montera en annan kran dvs / Mattias
  11. Hej Det går att köpa lösa clips, även om en sån kostar 45kr... båtaccenten har det med artnr 063797 / Mattias
  12. hej slussar då och då genom hammarbyslussen och är oftast själv. har en midcabin så jag kan inte stå mitt i båten, utan brukar sitta på taket för att hålla i båda tamparna. men det är inte så säkert och inte så kul om det regnar... försöker vidare att inte hamna så långt fram när jag ska slussa upp för där är det som mest strömt. principen är väl också att hålla in fören när jag slussar upp/motströms ska testa mer nästa gång jag har sällskap hur båten beter sig, men tänker att det borde räcka med att hålla i tampen fram ? om jag bara håller in fören mot slussväggen när jag slussar upp räcker det ? ner ? nån sluss-räv som hanterar sin båt själv ? / Mattias
  13. jättebra lista men vad är det för fel på tex www.sjomackar.se ? där finns ju karta också / Mattias
  14. Wallas säljer en remotepanel (på/av knapp lite kablar) till 1300 modellen. Kostar 1900kr i sverige... men här köper jag den inte förstås utan från tex svb.de där den kostar 1300kr ink frakt. Ändå en del pengar, någon som löst detta ändå ? alltså fixat en remote på/av knapp till Wallas 1300 ? / Mattias
×
×
  • Skapa nytt...