bros 0 Postad 1 Maj , 2005 Hej Någon som vet eller har bra förslag på ett ekolod för max 3000:-, helst billigare! Skall även finnas möjlighet till temp och fart givare. Tack på förhand! /Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst plotter Postad 1 Maj , 2005 Furuno LS4100 är prisvärt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 1 Maj , 2005 Du kan få köpa mitt gamla ekolod Apelco Fishfinder XCD350. Den har även temp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 1 Maj , 2005 Hej! Humminbird Matrix 17 har fått väldigt bra omdömme. Den kostar 2900 och har visst ganska många funktioner. Någon som har en sådan och kan berätta mer om den? Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 2 Maj , 2005 Jag köpte en humminbird Matrix 17. Visst, den kostade runt 3000 kr men i princip var det med en lapp i kartongen att programvaran för ekolodet var gammal och behövde uppdateras. För att detta skulle kunna ske är man tvungen att köpa en kabel. Man är även tvungen att köpa till extra kabel om man vill ha gps inkopplad. Visst, ett bra ekolod som är komplett först när man har lagt till 1000 kr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 4 Maj , 2005 Hej! Du säger: - ett bra ekolod som är komplett först när man har lagt till 1000 kr. Vad menar du att man behöver komplettera med och som kostar 1000 kr för Matrix 17? Vad får man för den 1000-lappen som gör att den blir komplett enligt dig? Såg förresten att Matrix 17 nu finns att köpa för 2490 kr inkl. akterspegelgivare. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 4 Maj , 2005 hej köpte humminbird matrix 20 för 1995 kr rea :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 4 Maj , 2005 Hallå där! Matrix 20?? Den känner jag inte till. Det måste vara en gammal modell. Den finns inte med varken i 2004 eller 2005 års katalog. Var köpte du den och när? Är du nöjd med den? Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 4 Maj , 2005 Hej roddarn det var en utgående modell köptes hos HL-båtar. köptes i vintras så jag vet ej om jag är nöjd med den. men andra som har humminbird har varit nöjda !-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 4 Maj , 2005 Roddarn Som sagt, jag fick komplettera med en kabel för att kunna koppla in en GPS. Precis som jag skrev så är programvaran för gammal i ekolodet när man köper det och det enda sättet att uppadtera den är att köpa ytterligare en kabel. Vad är det du inte förstår ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 4 Maj , 2005 Vad jag inte förstog var vad som kostade 1000 kr. Det låter ju löjligt dyrt för en kabel och uppgradering av just denna typ är ofta gratis. Men det kanske det inte var i detta fall.... Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Patrik Postad 30 Maj , 2005 Om du köper den över disk kan du ju be dom i butiken att dom uppgraderar den så behöver du inte köpa data kabel... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 31 Maj , 2005 Hej nu har jag testat min matrix 20 och den funkar bra den hänger med upp till 22 knop perfekt sen tappade den lite botten struktur vid 27 knop annars ett mycket bra ekolod tycker jag :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 31 Maj , 2005 Har en Matrix 17x funkar fint och stor skärm. Tycker man får mer än vad andra ger till samma pris. Köpte för 2600 behövde inte uppgradera eller köpa pc kabel till.Akterspegelsgivare ingick. Köpte gps antenn från USA för 1150 inklusive frakt.Pris i sverige va förra året 2990 för BARA antennen. Har sätt den för 1650 i år.TRor det va hos båtaccenten. Hel nöjd i varjefall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser