MrJazze 1 Postad 27 Februari , 2016 Hej, Är på jakt efter en br eller dc runt 6-6,5 m och har spanat Amt 200, Finnmaster 62 samt Yamarin 65 Dc. Jag vill ha en båt med u soffa och mellan 150 till ca 200 hp. Har haft en Amt 185 tidigare och den va trevlig, tycker dock att 200an är lite kantig i dedignen. Finnmaster har jag ingen koll på mer än att jag läst någon recension där det påpekade att skrovet flexade för mkt och att 150 hp låg i överkant. Är det någon som kan komma med lite input eller kanske föreslå någon mer båt? Vill endast ha Yamaha eller Suzuki. Båten kommer mest att användas till sol och bad men på något sätt känns det som att det skulle vara skoj att kunna övernatta. Hur är dessa Dc båtar att köra, är de framtunga och trista att tex använda till vattensport? Min förra Amt 185r med 115 hk va underbar att att pressa i vågorna och gick kanon att dra två pers på ring samtidigt som vi va fyra i båten. Man satt högt och hade bra översikt och jag är lite orolig att en dc kommer kännas tråkig! /Jazze Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser