Mackey 4 692 Postad 24 Juli , 2016 Uppdatering-fick ett jäkligt bra pris på en isoterm 30l bytte båda batterierna förra året och med min 50w panel+plottern så går jag back hela tiden även nu senaste seglings v med underbart väder Underbart väder innebär att det är varmt och skönt vilket är dåligt för kylboxen. Vid dåligt väder hjälper inte flera solceller, då behövs flera batterier. Jag tycker absolut att du bör klara elbehovet med en 50 W solcell så länge solen skiner. Mackey 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
paddelnisse 0 Postad 25 Juli , 2016 Uppdatering-fick ett jäkligt bra pris på en isoterm 30l bytte båda batterierna förra året och med min 50w panel+plottern så går jag back hela tiden även nu senaste seglings v med underbart väder Underbart väder innebär att det är varmt och skönt vilket är dåligt för kylboxen. Vid dåligt väder hjälper inte flera solceller, då behövs flera batterier. Jag tycker absolut att du bör klara elbehovet med en 50 W solcell så länge solen skiner. Mackey sant Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser