Gå till innehåll
fredag 20 juni 2025
johza

Önskar förslag på fabrikat efter följande krav...

Rekommendera Poster

Har sålt vår Rival 22 och går mot en sommar utan båt....

Söker nu ny segelbåt med följande önskemål och tar tacksamt emot förslag på fabrikat och modell.

• < 600 000 kr begagnad
  • ståhöjd för mig vid pentry dvs > 180 cm
  • Tre kupéer..5 kojer eller mer  eller 2 kupéer + stickkoj - ej salong inräknat 
  • God seglare > 1,15 LYS
  • < 1,90 i djupgående
  • Mycket trä invändigt står högt...

Förstår att det alltid är något som måste ge vika - men vi har kört fast lite så vi tar tacksamt emot synpunkter och förslag...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte någob fakta om båtar men anar att priset på begagnade segelbåtar har sjunkit ganska mycket. Någonx-båt eller någon Hanse skulle jag/vi nog valt tror jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med de kraven och den budgeten finns det hur mycket som helst att välja på? Som seglare har du nog några fler önskemål eller tom önskebåtar, Verkar som du prioriterar boendet och komfort före snabbheten. I så fall kan önskelistan enligt mina preferenser utökas med rullstor, elektriska ankarspel, minst 36 fot osv. Om du absolut vill ha en svenskbyggd borde du kika på en Maxi 108. Annars finns tyska Hanse, Bavaria och ett antal franska båtar, exempelvis Beneteau First som är snabbseglaren eller Oceanis som är mer komfortinriktad,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...