Gå till innehåll
onsdag 18 februari 2026
svensamuel

Hjälp till med examensarbete Chalmers

Rekommendera Poster

Hej alla seglar kamrater!

Just nu håller jag på med min mastersuppsats på Chalmers, Teknisk Design. Jag har sammanställt en liten enkät som undersöker seglares förhållande till olika båtmärken samt ett par frågor som handlar som båtinredningar. 

Hade varit väldigt snällt av er om ni kunde ta er 5-7 min av er tid för att hjälpa mig! Vem vet kanske lär du dig något om båtvarumärken under tiden?

Klicka på länken för att ta er till enkäten: https://qtrial2015az1.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_5pgoVvBscTOGssJ

Tack på Förhand

Samuel Nilsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En ovanligt bra gjord enkät.

Jag saknar dock en referens till bilderna ovanför så man fattar att det är dessa som man ska tycka till om i frågorna om traditionell/innovativ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

En ovanligt bra gjord enkät.

Jag saknar dock en referens till bilderna ovanför så man fattar att det är dessa som man ska tycka till om i frågorna om traditionell/innovativ.

Tack, jag har gjort mitt bästa för det det ska vara en trevligt uppgift att fylla i enkäten, alla blir gladare då!

Jag håller med, det kanske inte är helt tydligt. Det är dock lite vanskligt att ändra i en enkät som redan är utlagd, finns viss chans att tidigare resultat försvinnner. Känner inte att det riktigt är värt att riskera det, men tackar för din input!

Edit: Nu har jag vågat mig på att ändra, det gick fint! Tack än en gång för tipset!

Redigerad av svensamuel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Snyggt! Nedan lite kommentarer.

- När man ska bedömma övriga båtmodeller, kan det inte vara både lyxigt och prisvärt? Motsatsen till 'lyxigt' skulle jag säga är 'enkelt'.

- Det är svårt att veta vilken av inredningarna som har högst kvalité utan att vara nere i båtarna och känna efter.

- Inredningarna och båtarna i enkäten var uteslutande från stora båtar, typ 40+ fot? Var det ett medvetet val? Detta är ett samarbete med Najad(?) och de kanske bara satsar på stora båtar?

/R

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Snyggt! Nedan lite kommentarer.

- När man ska bedömma övriga båtmodeller, kan det inte vara både lyxigt och prisvärt? Motsatsen till 'lyxigt' skulle jag säga är 'enkelt'.

- Det är svårt att veta vilken av inredningarna som har högst kvalité utan att vara nere i båtarna och känna efter.

- Inredningarna och båtarna i enkäten var uteslutande från stora båtar, typ 40+ fot? Var det ett medvetet val? Detta är ett samarbete med Najad(?) och de kanske bara satsar på stora båtar?

/R

Du har en poäng där, visst skulle något kunna vara lyxigt och prisvärd. Jag tyckte det ändå kändes som det bästa ordet att passa in med lyxig. 

Angående inredningarna så kan ju man omöjligt göra en fullständig bedömning, men resultatet kan nog ändå ge men en fingervisning av användarna uppskattar. Anledningen till att jag det bara är stora inredningar är för att den inredningen jag jobbar med i projektet är just kring 40 fot stor, så det kändes som det ända rimliga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Nu har jag plockat ner enkäten, tackar så mycket alla ni som tog er tid att svara, det var guld värt för mig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...