Gäst Johan Postad 4 April , 2005 Hej! Tänkte fixa en hållare till Lagunabordet i en stickkoj. Är det någon som kan råda mig om vad jag skall tänka på när jag skall skruva i plasten? /Humlan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
clarre 0 Postad 4 April , 2005 plasten är mkt hård, så du får borra. Tejpa med maskeringstejp så inte borrspetsen far runt och repar plasten. Annars inga problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Johan Postad 4 April , 2005 Tack för tipset! Har du förslag på typ av skruv? /Humlan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 4 April , 2005 Kommer du åt baksidan så använd givetvis genomgående med bricka och mutter. Om inte så kan det gå att göra gängor (beroende på godstjocklek) med en gängtapp och sedan när du drar fast så fyller du igen med polyesterspackel för att limma fast skruven. Om skruvdimensionen inte är för tunn så kan man använda rostfri plåtskruv. Förborra isåfall inte med för litet borr, då kan man dra av skruvskallen istället. Men som sagt, ett bordsfäste bör ha genomgående skruv. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser