Gå till innehåll
måndag 29 juni 2026
MagnusC

Demontering av propeller

Rekommendera Poster

Hej Jag har börjat renovering (ytlig sådan) av mitt drev (VP 250). Problemet just nu är att jag inte får bort propellern. Är det någon som har förslag på hur jag gör? Jag bifogar en bild så man kan se hur propellern ser ut. När jag ändå är i farten... 1) måste man slipa ner all färg ner till metallen, eller räcker det med att man slipar ytan jämn? 2) Vilken färg skall jag använda efter primern? Volvos orginalfärg eller bottenfärg för drev? 3) som synes på bilden är skeddarn lite ojämn vilket jag tänkte fixa till med kemisk metall. Något förslag på hur man lämpligast använder detta? Mvh Magnus

post-5247-1394234359,9078_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. Skulle slipa jämnt och bara få bort all färg som sitter löst. 2. Skulle köra med primer och sen bottenfärg för drev. 3. Använde kemisk metall till ett merCruiser drev vilket höll de år jag hade den och åren ägaren efter hade den - efter det vet jag inte. Spacklade bara på, lät det härda, slipade, spacklade på nytt lager osv tills det blev slätt och fint. Prop:en. Sitter det inte en insexbult i konan rakt bakifrån? Så håller du mot tex genom att sätta en träbit mellan prop och kavitionsplattan (blev det rätt stavat?). Sen tror jag du gängar av konan, men jag är osäker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...