evinrudeHans 0 Postad 6 Juli , 2014 Jag har tidigare lagt upp en tråd här angående min Johnson som krånglar. Den hade ingen tomgång och den verkade bara gå på en cylinder upp till ungefär 1/4 gas( vi tror att den bara går på översta). Men igår testade vi att pumpa på blåsan medansvar vi körde och då verkade den gå på båda cylindrarna! Men båten orkar inte plana men det tror vi beror på att den inte får nog bensin för att orka köra på full gas. Vi har testat allt möjligt med denna motor och nu ska vi iallafall byta membranet i bränslepumpen. Kom gärna med egna idéer. Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 6 Juli , 2014 Har för mig att du skrev i tidigare tråd att du bytt membranet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 6 Juli , 2014 Har för mig att du skrev i tidigare tråd att du bytt membranet? Det är inte så att tank o blåsan kommer från Biltema i så fall kan du ha problemet där, inte alldeles ovanligt att backventilen på biltemas blåsa inte håller tätt, gäller även tanken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
evinrudeHans 0 Postad 6 Juli , 2014 Chrille: nej vi inspekterade det bara och det såg bra ut men vi ska byta det ändå. Frans: Japp, när vi köpte båten visade ägaren att handbollslandslag läckte och den bytte vi ut mot Biltemas dagen efter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
evinrudeHans 0 Postad 6 Juli , 2014 Chrille: nej vi inspekterade det bara och det såg bra ut men vi ska byta det ändå. Frans: Japp, när vi köpte båten visade ägaren att handblåsan läckte och den bytte vi ut mot Biltemas dagen efter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 6 Juli , 2014 Chrille: nej vi inspekterade det bara och det såg bra ut men vi ska byta det ändå. Frans: Japp, när vi köpte båten visade ägaren att handbollslandslag läckte och den bytte vi ut mot Biltemas dagen efter. Jag skulle nog köpt en ny blåsa av orginal och satt dit, av egen erfarenhet så andvänder jag inte biltemas tankslang, blåsa och kopplingar har haft för varrierande kvallitet på dom under åren.Obs är ingen biltemahatare andvänder mycket av deras båt o bildelar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
evinrudeHans 0 Postad 6 Juli , 2014 Det gör vi, tack för tipset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
evinrudeHans 0 Postad 6 Juli , 2014 Update: vi bytte ut biltema blåsan mot en blåsa i bättre kvalité men ingen skillnad. Vi tror mest på att det är pumpmembranet som spökar eftersom att motorn på ngt vis får för mycket bensin på tomgång och får för lite när man vill dra iväg. Vi har också börjat fundera på om det är reed ventilerna men vi vet inte helt säkert. Vet ngn hur man ser om de är kassa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser