Gå till innehåll
onsdag 04 mars 2026
Riwallen

Påskvax

Rekommendera Poster

Har nu tvättat och vaxat hela påskhelgen. Nu blänker de så att man kan spegla sig. Hur har det gått för er därute i vårat avlånga land har ni gjort era pärlor oemotståndliga. Har ni vaxat för hand eller maskin?? Själv köpte jag mig en rejäl maskin vilken skillnad i resultat och i axelvärk. :lol:

post-6811-1394234356,4604_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:-nojd Jasså, det blev bra med maskin. Funderar också på att köpa mig en. Blir trött i armen bara jag tänker på gnuggandet. Vad har du för sort?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, bra. Tummen upp för blank fernissa!

post-832-1394234356,5214_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena jena vad snyggt Peter K. Vad har du för fernissa??????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Rubank!!! Resultatet blev super mycket bättre än vad jag trodde det skulle bli. Sedan sparar man ju kroppen. Betalade 800 spänn för min med två oscillerande huvuden men jag kommer inte på vad den heter återkommer med det. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Le Tonkinois. Kolla på min hemsida under 'förbättringar' så hittar du mer info om hur man får en så här blank yta snabbt och enkelt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Peter K!!! Bra tips. Ska lacka om träinredningen nästa år. Hur slitstark är den tror du att det funkar till invändig inredning eller är det bäst utvändigt???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funkar det utvändigt så funkar det garanterat invändigt, det är ute fernissan slits mest. Nackdelen med denna fernissa är att den inte är speciellt hård, den blir alltså ganska lätt repig, men å andra sidan sitter den väldigt bra, man kan fernissa invändigt utan mask, den tål rörelser och tryckmärken ganska bra utan att spricka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fan va jag blir avensjuk på alla vår fixare.... själv får jag sitta och vänta på att någon kan hjälpa mig.... lite rörelse hindrad efter att jag bröt nyckelbenet för 3veckor sen och lyckades att få det att hoppa i sär en vecka senare... får bara sitta och titta på solen... VILL OCKSÅ FIXA BÅTEN !!!!!!!!!!!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lider med dig antee! Jag kan säga att det är skönt att vara klar med båten nu är det bara nya dynor, nya gardiner, ny tuta och nytt sökarljus sedan är det iläggnig. Du får väl kommendera någon att putsa så får du sitta bredvid med något gott att dricka och säga hur de ska göra. :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:-Tack Tack ska du ha Riwallen. Den såg inte dum ut. Ska ge mig ut till helgen och leta om jag kan hitta något liknande i omnejden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...