Alecxs 10 Postad 4 Juli , 2014 Hej Har precis köpt mig ett baystar-kit startade med monteringen och har nu stött på problem med en liten detalj (bilder) har följt instruktionerna hela vägen fram tills cylindern monterades, Om jag drar åt skruven (bild) helt så kan jag inte styra, då blir kolven i cylindern ganska skev och det kommer ta mot. Om jag inte skruvar i skruven som fäster cylindern i motorn helt så flyter det nästan helt felfritt, kan känna att det tar mot ytterst lite när motorn passerar center. Behöver jag någon typ av distans eller ny skruv, kan jag använda den på detta vis utan mutter och inte hela vägen in.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 4 Juli , 2014 Tjaa.. T ex har du fel styrcylinder eller är pivotplattan felmonterad eller av fel typ eller saknar du ett monteringskit. Kolla i instruktionerna vad just din motor kräver och hur du ska montera.. http://www.seastarsolutions.com/products/hydraulic-new/outboard-new/baystar/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alecxs 10 Postad 4 Juli , 2014 Har exakt rätt delar enligt manualen, inget extra kit skall behövas eller liknande, har testat att montera pivotplattan på alla tänkbara sätt bara för att utesluta, testat över samt under men inte blir det bättre, som den är monterad nu så fungerar den nästan perfekt men känns inte helt ok att åka runt med något som kan komma loss när som helst ;( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 4 Juli , 2014 Märkligt, om det du skriver stämmer så gör nånting att geometrin styrarm, pivotplatta, bullhorn och tiltrör inte blir rätt. Tiltröret kan det knappast va för då hade det inte funkat på "lösen" heller o eftersom du skriver att övriga delar är rätt så blir det bara styrarmen kvar, Lutar väl i så fall åt att den antingen är knäckt från sin ursprungliga form eller är den nångång ersatt med en styrarm från nån annan motor.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser