Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
bat12345

Cresent 565 SCC

Rekommendera Poster

Har fått erbjudandet att köpa en två år gammal Cresent 565 med Yamaha 70 HK för 125 000. Nästan för bra för att kunna tacka nej. Båten är endast körd 35 timmar och är som ny.

 

Nu vill jag höra vad ni har för erfarenheter av denna båten? Har inte kunnat hitta så mycket information. Hur beter sig båten i hög sjö (kommer mestadels att köra den där det är nästan bara öppet hav, inte mycket skärgård)? Är 70 HK tillräckligt? Är båten relativt stänkfri, även i hög fart och lite sjö? Skyddar vindrutan bra? Ja, ös på med alla info ni har!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter ju som ett bra pris...Men det jag tycker är en himla stor nackdel med den modellen är den "Sidmonterade mittpulpeten" tar mycket plats, Men det beror ju på vad man vill ha båten till. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vet inget om denna modell men när du skriver öppet hav och stänkfri blir jag generellt lite skeptisk till båtar under 6-7 meter.

Åker du i lätt sidovind ska det mycket till att det är stänkfritt. Vet att Jelving (Vi båtägare) var lyrisk över en ny Yamarin i denna längd och dess sjöegenskaper.

Priset är helt ok och är båten inte snodd är det väl bara att slå till. Du måste väl ändå ha en bra overall när du är ute på havet så lite stänk gör bara gott för machostämpeln. Då smakar kvällspilsnern bara bättre sen.

/Jingo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har nu slagit till, om lite mer än en vecka ligger båten i havet. Kan knappt bärga mig, återkommer med rapport då!

 

Om det är någon som äger en Crescent 565 så vore det kul om ni kunde dela med er av lite info om båten :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...