Ryds20DCI 6 Postad 30 December , 2013 Hej Funderar på att införskaffa ny plotter. Har idag en garmin 4008. Väldigt bra men är nu intresserad av en ny. Vad rekommenderar ni för plotter i storleken 7-9 tum. Raymarine e7 är den som intresserat mig mest. Touchskärm ett krav. Ifall det blir köp av ny plotter ska jag sälja den gamla. Är från 2007. I nyskick. Vad tror ni en sådan är värd idag? P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Summer_Wind 0 Postad 30 December , 2013 åå denna tråd hänger jag med på.. för jag ska oxå handla en till våren och har kikat på en Garmin 720.. men jag är öppen för förslag.. Ett krav är för mig att det ska gå att ansluta flödesmätare till den ..och det gör det till 720 för ca 1700kr.. men ni kanske har en bättre idé Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 30 December , 2013 Vi har Garmin 4008. Jag leverans segla en Raymarine e7 i 4veckor.(för 2år sen) Det kan hända att buggarna försvann med någon uppdatering. Problemen vi hade var att våran customscreen tappa bort vissa fönster när vi ändra språk. Vi var blandat crew(hollänskt+svenskt) Så beroende på vem som hade vakt ändraders språket mellan Engelska och Hollänska. Och då tappa customscreenen minnet. Så jag gillar 4008 mer. Har du kollat på Garmin 8008 det är det senaste va jag vet. Det finns även billigare Garmins 5008.(det är samma som 4008 fast touch) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryds20DCI 6 Postad 31 December , 2013 Ja, har kollat lite på den garmin du mängde där. Verkar bra. Vad tror ni en 4008 är värd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 675 Postad 31 December , 2013 Den kostar 13 000:- kr ny idag. Din är sju säsonger gammal om jag fattat rätt. Svenska Sjö ersätter med 65 % efter sju år. Flera andra bolag ersätter 40 %. Jag skulle personligen inte betala 8 000:- kr för en sju år gammal 4008 även om uppdaterade sjökort ingår, men kanske 5 000:- kr. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 3 Januari , 2014 För segelbåt är nog Zeus Touch 12 det senaste, från B&G. Men den kostar en slant £2,962.00 (inc. VAT) Funktionen SailSteer ser dock väldigt fin ut. http://www.bandg.com/Products/Zeus-Touch-12/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser