Gå till innehåll
måndag 12 januari 2026
P_Martinsson

Silver Moreno 620 Verado 200

Rekommendera Poster

Hej!

Vi går lite i funderingar att eventuellt byta ut vår Askeladden 505 Freestyle med Mercury 75hk 4-takt till denna:

http://www.blocket.se/kristianstad/Silver_Moreno_620_39343628.htm?ca=23_8&w=3&last=1

Vi vill ha en båt som går lite bättre i sjön samt ha möjligheten att sitta lite mer skyddade när så kan behövas.

Vad tror ni om den?

Någon som har erfarenhet av Mercurys Veradomotorer?

Båt och motor är inte helt nya, men helt obrukade. Ratten är inte ens monterad i båten.

Säljaren erbjuder mig 5års garanti på motor och 3år på båten, så ur den synvinkeln känns det väl tryggt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga funderingar alls..?? smiley

Tänker bl.a på om det är nåt speciellt man skall tänka på när det gäller en Verado-motor?

Mm mm..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser fin ut. Litet märkligt att båten stått oanvänd i 5 år. Det bör återspegla sig rejält på priset i så fall. Tänk på den dagen du ska sälja, så måste du förklara att den stått orörd i 5 år.

Om motorn varit använd eller ej lär en datakoll kunna avslöja på ett kick.

Angående båten är den säkert jättefin. Dock har jag inte förstått detta med aluskrov och plastöverdel. Plastdetaljerna måste likväl underhållas. Dock som ett plus hade den ingen teak ombord vilket jag personligen förknippar med trist underhåll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för feedbacken!  smiley

Visst är det som du säger, en aniong underligt, samtidigt är det knappast ovanligt. Man ser ju trots allt då och då där i alla fall antingen båten eller motorn är nya, men med några år på nacken.

När det gäller motor och om den verkligen är oanvänd, så är jag inte orolig. Den står nämligen mitt inne i deras butik och med tanke på hur kablage mm ser ut så skulle det verkligen förvåna mig om den skulle varit använd på något sätt. Ser i alla fall 100% oanvänt ut..

Själv tycker jag att Alu+plast är en bra kombination. Vill gärna ha plasten fördelar inne i båten, då den trots allt går att forma på ett helt anat sätt..med ett gäst- och barnvänligare, mysigare resultat..  smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såja, nu är båten inte till salu längre..

Lika bra att bilda sig en egen uppfattning, eller hur!?  ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...