marcusrenas 0 Postad 13 September , 2013 Jag har nyligen blivit ägare till en liten trevlig katamaran av modell Distans 52. Efter idoga sökningar på nätet och här på Maringuiden har jag inte blivit värst mycket klokare. Mycket lite information finns tillgänglig. Finns det folk därute som sitter på information om båten, varvet eller vad som helst! Reella fakta eller bara anekdoter. Allt är av intresse! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havkat 5 Postad 13 September , 2013 Om jag inte minns fel är den ritad av Jurgen Sass och der finns större versioner av Distanscatamaraner. Se Jurgen Sass hemsida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havkat 5 Postad 14 September , 2013 Kolla på denna sida om Sass. http://www.sassdesign.net/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dymmeln 0 Postad 3 Mars , 2021 Hej, nu bumpar jag den här gamla tråden. Jag är nybliven ägare till en Distans 52. Jag är helt novis på båtunderhåll. Jag vill fixa några smärre repor och ersätta två dyvikor inkl armatur (hålen, hållaren, honsidan, invändigt gängad) innan jag målar. Fråga: är skrovet av epoxy eller polyester? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser