Gå till innehåll
torsdag 12 juni 2025
Anders_St

Sjömacken i Sätra stängde 1 Sep

Rekommendera Poster

Som konsument information.

Det ska börja jobba med Förbifarten. :-(

Det är alltså i Mälaren västerut från Stockholm. De börjar bli sällsynta nu...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Hur är det med macken på Strandvägen? Är den borta??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Strandvägen är borta.

Från Bockholmssundet finns Slagsta, Pampas.

I Saltsjön finns Shell på andra sidan Djurgårdsbron (max 4 m) och Fjäderholmarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur stor del av året har Tappen på Fjäderholmarna öppet?

Fast där finns väl en traditon att sälja högoktanigt bränsle ! wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett tag till. Alltid säkrast att ringa först. Fast du har ju en bit att åka. Hinner du hit innan isen läget sig? :-)

Och jodå, Mackmyra har högoktanigt på lager o försäljning på holmen :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja - åker nog inte till Fjäderholmana för att tanka oavsett islägg eller inte. Skulle jag åka med båt tar det ca 3 veckor. Nu kommer jag nog att besöka Stockholmsområdet några gånger innan isen lägger sig. Jag är faktiskt halvvägs på väg dit och ankommer till tassemarkerna norr om Åkersberga i morgon kväll. Fast tyvärr med bil.

Brukar  i regel tanka på en liten holme som ligger väster om den ort där jag bor. På den holmen har faktiskt Mackmyra också ett lager i ett gammalt bergrum. Va katten är det nu den där obetydliga och troligtvis ganska okända holmen som läar Gravarnes hamn heter!? wink

Fjäderholmarna har väl en lång historia med brända och destillerade drycker!

Köpte en båt på Svinninge Marina för 12 år sen. Bland det första jag gjorde var att gå till Nacka Strand och registrera in båten i Kryssarklubben, köpa en ganska dålig grill som var avsett att hänga på pulpiten, vilket inte fungerade och köpa Stockholmskretsen fullständigt totalt värdelösa hamn och farledsbeskrivning.

När jag passerad Fjäderholmarna, låg det en lite motorbåt och killen ombord höjde handen till hälsning och jag hälsade tillbaka och fortsatte min färd mot Skurusundet. Killen fortsatte att vifta med ena armen och jag tyckte det var konstigt så jag vände tillbaka. Han hade bara en arm, så han kunde inte göra ett riktigt nödtecken. 

Han hade kört slut på bränslet och jag fick faktiskt användning för hamn och farledsbeskrivningen som sa att det fanns en sjötapp på Fjäderholmarna, dit jag bogserade honom.

post-945-1394237642,0653_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...