Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Gäst Rolf Karlsson

Lämplig båttrailer

Rekommendera Poster

Gäst Rolf Karlsson

Är det någon som andvänder Ryds Camping vid fiske och flyttar båten mycket på vägarna????? Jag skulle vilja ha tips om en bra och lättlastad bromsad trailer för detta ändamål. MVH Rolf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst plotter

Easyline är ett relativt nytt släpvagnsfabrikat som är den billigaste bromsade trailern att få tag på vad jag erfarit. De tillverkas i Polen (som det mesta) och monteras hos återförsäljaren i Sverige. Har en sådan och tycker den är helt ok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bålsta gör väldigt bra släp, med bra vagga men dom är inte billiga.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Per Tofft

Är du fortfarande på jagt efter en liten trailer. Jag har en till salu. Easyline EU-trailer (obromsad men får köra i 80 med last upp tilll 375 kg. Den är aldeles ny och blir tillgänglig efter 1a maj helgen. Finns att beskåda i Sollentuna. Hör av dig om du är intresserad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst claes e

har du trailern kvar? kan den ta en stoor roddbåt på 350 kr och 6 meter?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör min båt på en Bålsta trailer och den är väldigt bra! Har en mycket bra vagga som tippar båten fint! /Henka

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst John Armbrecht

va och kollade på en fågelstatrailer, när jag av en bekannt fick tipset om att köpa en Reko trailer. den ligger lägre, är bredare och båten går på gummideck (16st!!!!). är ycket nöjd och den kostade inte skortan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har en registrerad BT-trailer som är tippbar ifall denna kan vara av intresse(lätt att släppa och ta upp båten), totalvikt 1300 last 1010./Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Peter Wickman

Hej! Har du kvar din trailer? I så fall undrar jag vad du vill ha för den. Ring helst, tele 018-31 58 95 Mvh Peter Wickman Skymningsvägen 162 743 32 STORVRETA

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trailers är en djungel. Massor av märken och väldigt lite skillnad. Köp en hos en återförsäljare som är nära dig. Kostnderna skiljer sig lite åt. Sedan har du tillbehörsfenomenet! Visa traolers har inta tillbehär i stort set andra har massor. Jag har en Bendrup. Till den finna massor med tillbehör. flodstyrning, diverse spångar mm. Se däremot till att du kan stå på skärmskyddet. Då är det lättare att komma i båten när den står på trailer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett annat ganska självklart tips vid trailing är att spänna fast båten rejält med spännband. Finns billgit på Biltema. Ett genom öglan i fören och ett över aktern. Då står båten stadigt på kärran. Har set många som bara drar upp båten och låter den stå med trailerkroken som enda säkring...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...