Sauna 2 Postad 28 Juli , 2013 Önskar tips på det mest prisvärda kompressorkylpaket till min lilla kylbox som idag drivs av peltierkylning. har sett att det finns från 3300 men går det att komma billigare undan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 28 Juli , 2013 Jag skulle tro att en kylkompressor kostar runt ca 3 tkr idag. Jag har en som jag haft rätt många år och är mycket nöjd, oval evapurator och utan ASU. Du bör tänka på att placera kylkompressorn så att den kyls någorlunda av strömmande luft och att du kan lämna den på fast du bryter huvudströmmen. Jag har även kopplat en solpanel till det batteri jag kör kylen på, och det sköter sig självt utan att jag behöver ladda med motorn, som då får ladda det andra batteriet som jag har till motorstart och belysning, instrument mm. Du kan kolla hemsidan , adress nedan, så ser du hur det ser ut i min båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sauna 2 Postad 29 Juli , 2013 Kan man montera själv eller behöver man vacumsuga? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 29 Juli , 2013 De är förfyllda så vakuumsugning mm behövs inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
motormanne 0 Postad 5 Augusti , 2013 ...å isolera boxen mycket noga! Eller bygg en ny box med tjock isolering! Annars är risken att du gör åt med lika mycket ström som peltierern gjorde åt! Många köper ASU och sätter i gamla isboxar vilket i många fall är helt menisgslöst. Man eldar för kråkorna med kyla om man säger. Bättre att köpa enkel kylkompressor och lägga en tusing, eller bara 500 på frigolit å lackad aluminiumplåt å bygga välisolerad box som i slutändan drar mindre ström en ASU i dålig box. Dessutom slipper du en massa kondensvatten i en väisolerad box och får jämn fin temperatur i hela boxen. Maten håller sig lika bra som i hemmakylen i en bra box! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser