Lind4hl 0 Postad 28 Juli , 2013 Hej. Har en tidigare tråd med lite frågor i, men lika bra att jag startar en renoveringstråd med en gång Båten är då en Terhi 400bs, som jag köpte i detta skick. Tidigare ägare har tagit av däcket och plastat i dubbla balkar osv sen tätat om och nitat fast däcket igen. Det mesta slipjobbet är gjort så det är bara det roliga kvar! Först på tur är igenplastning av 2-3 småhål och slipning/spackling och därefter lackering. Båten kommer målas i 2k blansvart, och få en vit inredning. Tanken ska flyttas fram till utrymmet framför fötterna för att få fram lite vikt. den passade med presspassning ner där:) batteriet tänkte jag försöka få ner under en sits, men är tveksam om det får plats.. annars får det hamna där tanken tidigare varit. Stolarna tänkte jag byta ut till biltema/jula stolarna, eller något likvärdigt så man sitter lite mer still, dessutom ser dom roligare ut. Dessutom med snurrplattor. Sitserna bak ska kläs om i vitt tyg och luckan till gamla tankutrymmet ska få ett löstagbart ben, så man har ett bord. Sen ska det vanliga göras, säkringspanel, lanternor etc etc, mer om det under resans gång! Funderar även på om jag ska plasta en motorkåpa för att få ner ljudnivån, men det beror lite på om jag hittar motor med elstart och eltilt osv. Bifogar lite bilder på utgångsobjektet. Förhoppningsvis flyttar jag den till meklokalen imorgon. Borde lägga i den och se så det inte är titanic jag köpt, men skrovet ser intakt och jättefint ut. Men känner jag mig själv rätt så kollar jag ändå. Däremot har jag läst att det ska vara abs-plast och dubbelskrov, men denna har enkelskrov och glasfiber, någon som har nån ide hur det kommer sig? Båten kommer gå i vänern, runt Karlstad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lind4hl 0 Postad 28 Juli , 2013 Bra passform för tanken, som gjort för det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser