s12aland 0 Postad 18 Maj , 2013 Hej! Nån som har koll på vad för kod skillnad det är på vanligt roterande vp270 drev och höger roterande? Köpte ett beggat drev och börjar misstänka att det är ett höger drev... back låset slår ej i och reglagen är fel svängda... kanske bara och svänga vajern och kärvande lås dock.. fick intemed någon proppeller heller så där kan man inte se.. Tack på förhand! // matias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 18 Maj , 2013 270 drevet inkl flertalet av VP's drev är konstruerat för att gå både höger och vänstergång, man bara flyttar växelviren så Du har inte köpt fel drev om det går åt fel håll däremot så kan det vara olika utväxling beroende på till vilken motor drevet suttit på !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 579 Postad 19 Maj , 2013 Det är inte växelvajern man flyttar, utan stången till växelmekanismen. Det brukar sitta en instruktion på insidan av kåpan över växelmekanismen. Växelvajern ska alltid trycka vid iläggning av framväxeln, oavsett rotationsriktning. Om den går åt fel håll, fungerar inte backspärren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 19 Maj , 2013 Jo helt riktigt, jag försökte vara generell eftersom TS inte kände till att dreven är byggda för både vänster och högergång. Men ser att det blev missvisande, det jag ville säga är att dreven med ett enkelt handgrepp går att köra både vänster och höger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rickardp 2 Postad 20 Maj , 2013 Självklart så är propellern olika. Tanken med detta är att dubbelinstallationer skall ha ett väntergående och ett högergående drev, vilket ger behagligare köregenskaper och mer intressanta manövermöjligheter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser