Vispen74 0 Postad 28 April , 2013 Hej! Någon som vet hur Yamarin har indelat dubbelbotten på sina båtar? Jag har en Yamarin 580 Big Game som har vatten i dubbelbotten, och ska därför sätta in en inspektionslucka för att kunna tömma denna. När jag ruskar på båten så låter det som det bara finns vatten på styrbordssidan, och det skulle i så fall innebära att dubbelbotten är indelad i tre stycken vattentäta långskepps-sektioner. Kan det vara så? Eller är det bara en stor sektion genom hela båtens bredd? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vispen74 0 Postad 8 Juni , 2013 Svarar på min egen fråga: På styrbordssidan är det ca 40 cm som inte infattas av någon lufttät dubbelbotten. Resten av bredden är dock en tät dubbelbotten. som avslutas akteröver vid akterskottet på kabinen. Jag satte en inspektionslucka under förarstolen för att kunna tömma vatten i utrymmet längst åt styrbord. Vaten kan komma in där från sittbrunnen, om än inte utan vidare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser