Gå till innehåll
tisdag 14 juli 2026
Gäst Kalle

Avgaser via drevet - Ny propeller?

Rekommendera Poster

Gäst Kalle

Hej, Jag har just köpt en Phantom 24. Idag har den raka rör och jag avser att leda ned avgaserna genom drevet istället (muller är inte riktigt min stil...). Min fråga är: Funkar detta med alla typer av propellrar? Den som sitter där nu (se bild) har inte ngn cylinder kring navet där (antar jag) avgaserna går ut. Ärjag helt ute och cycklar eller är det så att jag måste skaffa ny propeller (utöver ett ohemult dyrt bockhorn mm)?

post-0-1394234338,1508_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Vad är det för drev? Har det över huvud taget avgasutsläpp?? Annars är ju en rätt enkel (och billig) åtgärd att leda ner avgaserna i vattenlinjen i stället och sätta i ett par ljuddämpare. Finns visst något som heter Silent choise också, men det har jag ingen erfarenhet av.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalle

Det är ett (pluggat) Alfadrev. Silent Choice är bara en merkostnad då det bara tillför ett spjäll så man kan välja mellan normalt och mkt muller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Halloj Alfadreven är ju som du säger gjorda för avgaser i propellercentrum. Rimligtvis måste det gå att ta bort pluggnngen, men ny propeller åker du ju dit på...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kalle! Sitter det någon form av backventiler eller dyl på dina raka rör? om så är fallet kanske jag vill köpa de delar du tar bort av dig. Tänkte ev. bygga någon form av silent choice-variant själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...