Gå till innehåll
måndag 28 juli 2025
Ivarboatboy

Nån som vet nåt om Selcobåtar?

Rekommendera Poster

Tja alla boatmans! jag har några undringar angående selcobåtar. I simmar tänkte jag ha en selco sportbåt eller liknande o köra med. frågan är om nån vet några för-och nackdelar med dens prestanda ex om den skulle vara väldigt stampig eller något. Om ni har en selco berätta gärna mycket om den! /en 13åring som ska köpa sportbåt :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är man 13 år och vill ut och köra en snabb och billig båt så får man mycket fart och fläkt för pengarna på Blocket om man siktar i klassen Selco-sportbåt. Man sitter ju praktiskt taget under vattenlinjen och det blir ju lite som att åka go-cart. Vill du ut och fiska eller köra lite fler folk brukar de inte vara särskilt bekväma - man sitter ju liksom där man sitter - att stå upp eller gå runt är det ju inte tal om.

Slå till innan snön smälter!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej igen! ja... jag har kollat runt lite och har konstaterat att en selco med 2 platser fram och en soffa bak från nån gång på -60talet med motor från 85-90 nån gång på runt 30 hk är det optimala valet för mej! ja visst jag gillar att fiska det är ett av mina största intressen men då får jag låna farsans trissjolle isf! men en fråga: kan man köra selcon med kapellet uppfällt eller är det bara ett

hamnkapell? skulle vara skönt o kunna sitta inomhus istället för att sitta med regnet o blåsten i ansiktet när de plötsliga sommarskyfallen kommer... då funkar den väl

i princip

som en hardtop?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...