coolbeyron 1 Postad 26 Januari , 2013 Har precis skaffat en båt med en gammal Raytheon RC630 (raychart) plotter. Inga sjökort följde dock med, och som jag förstått det tillverkas de inte längre. Enligt instruktionsboken ska det vara C-MAP NT Micro i den. Enligt Jeppesen passar NT samt NT+ , 128kb. De enda korten som går att köpa idag är C-MAP Max (ex.vis hos Hjertmans). Men passar de i min nya (gamla) plotter? Områdena är ju betydligt större per kort, så jag är rädd att det ska vara för mycket data för plottern att hantera. De lär ju vara större än 128kb tänker jag? Eller avser de 128kb ngt annat? Ska man leta bland begagnade kort eller måste man byta till en nyare plotter? Jag använder ej plotter så mycket, mest som backup, så att köpa en ny känns lite onödigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 26 Januari , 2013 Prata med tex Nautiska Magasinet www.nautiska.se - de kan det här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coolbeyron 1 Postad 26 Januari , 2013 Tackar - ska kolla där Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser