Gå till innehåll
onsdag 01 maj 2024
Gäst Wille

gasolgrill

Rekommendera Poster

Ja den var häftig men det blir nog engångs ett tag till tror jag tar den där flytoverallen på OBS istället-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
:lol: Hemma på altanen kör vi med gjutjärnsgrill inköpt hos Rusta på utförsäljning, 95 kr! har fungerat utmärkt i 3 säsonger nu. Har tidigare i mitt liv avverkat flera olika mer eller mindre exklusiva grillar. Den lilla gjutjärnspjäsen lagar min fru suveränt god mat på....men det är klart ,i båten kanske den passar sämre. 13 veckor kvar :-tackar SvenA

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Storleken räcker till rejäla entrecoter. Där har du argumentet du :-Tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

PJ, håller den ihop i punktsvetsarna? eller spricker den av värmen? /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Wille, vi har kört den hårt en hel säsong och den håller ihop, no problems! Det är fler i vår båtklubb som använt Biltemas i flera år utan problem, den är faktiskt riktigt ok. Det är bra drag i den samt att om man stänger till den så bör man kunna baka i den! Mvh PJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Kunde inte hålla mig längre! Nu blev det en svindyr grill iallafall. /Wille

post-1958-1394234343,374_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du heter Grill-Wille i fortsättningen?? :lol: Kul att träffas (på båtmässan i GBG förståss). SvenA

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jaa då kanske vi får se en sån in action så att säga på någon av Vänerns alla Öar i Sommar :-nojd

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Hej Lasse. jag får nog påstå att det är upp till var och en att värdera om det är prisvärt. se på mig som köpte denna grillen. Det smidiga med cobben är ju att den kan stå kvar på båten. Jag har dock hört skiftande betyg för den grillen. Det påstås att det är svårt att få upp en högre värme utan locket på. och jag tycker att en del av tjusningen med just att grilla är att kunna ha kontroll och se vad som händer. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Den var testad i någon tidning om jag inte minns helt fel. Då påpekades just detta om värmen, det skulle komma något fäste för pulpiten oxå. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lasse,Jag hade också en sådan Primusgrill på 80-talet. Instämmer om fördelarna, en nackdel var att fett droppade ned, antände ibland. Enligt teorin skulle lavastenarna suga upp fettet, men....Min grill rostade sönder nere vid infästningen....var tillverkad i vanligt målad tunn plåt. Grill-Wille, behöver du yttre gasolflaska till din nya supergrill eller drivs den av någon typ av integrerad engångsflaska ? 12 veckor kvar. :-tackar SvenA

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

SvenA. engångsflaska, men det går nog att få tag i en adapter för att använda större flaska. tycker annars att det blir smidigast med den lilla flaskan när man ska iland. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Vi var ute ett gäng i 3 veckor i somras och grillade med grillen från biltema, som fanns i ett föregående inlägg. Den funkade fin fint och var väl värd sitt pris. Det blev många goda middagar på den. Är förvånad över biltemas goda kvalitet. Enda nackdelen var dock att den var lite stor att stuva ner i båten när man inte skulle grilla... /Cagner

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst naffatS

Før Sarnblads hælsas skull får vi hoppas att fotskrapan inte ær av den varmgalvade sorten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Har nu invigt den nya grillen! Passade på under söndagens fina väder. Grannarna trodde säkert att jag var knäpp som tog ut en grill på den snöklädda gräsmattan. Grillade ett par kotletter som har för vana att bli torra vid grillning, men på grillpannan så blev de faktiskt väldigt saftiga. En god marinad gjorde säkert sitt till för resultatet. Serverat med bakad potatis och en krämig sås, och givetvis två kalla öl till. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Tjena SvenA, föredrar faktiskt en ljus lager före en dark bitter. /Grill-Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Wille, Pilsnern på bilden är KULTUR (OBS inte enbart vits ;-) ) Westmalle är ett Trappistöl. Ett av totalt 5 i hela världen. Var? Belgien förståss 8-) Cheers /SvenA :lol:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Man kan bli putt för mindre, har nu hittat grillen till halva priset jämfört med vad jag fick betala tidigare! Finns på Stigs Center i Göteborg (Shell) för 695:- /Wille

post-1958-1394234372,6314_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...