ChristerN 2 641 Postad 18 Augusti , 2012 Funderar på att montera ytterligare en solpanel på båten. Denna vill jag kunna vinkla både uppåt/nedåt och åt sidorna för att fånga lågt stående sol. Har inte hittat något bra fäste med den funktionen som passar att fästa på min radarbåge. Se bifogade amatörmässiga ritning. En tanke är att använda en kulled från ett kamerastativ vilken man med enkla handgrepp kan ändra och låsa panelen i nytt läge. Har en gammal fin Leitz-kulled som skulle kunna vara en del i lösningen men jag är tveksam om den klarar miljön och om den är stark nog. Andra tips och idéer? Jag kan ju inte vara ensam om detta önskemål. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 18 Augusti , 2012 R.A.M har kulleder i rätt material. 25 mm eller 38 mm kula och en massa olika fästdetaljer till dessa i form av fotplattor eller pulpetfästen och olika specialarmar. ram är inte billiga men gör sitt jobb utan krångel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser